Labels

saya

My photo
laman sesawang yang di isi penuh dengan pendapat ku.moga menjadi sesuatu untuk difikirkan.

Friends

Friday, July 27, 2012

seringkali

mimpi itu mainan tidur.
itu lah yang sering diungkapkan rakan-rakan.
jika mimpi itu adalah suatu yang tidak dihajati.
namun pabila mimpi itu suatu yang indah.
mimpi boleh jadi kenyataan.

jarang sekali aku bermimpi.tidak sekerap aku di zaman sekolah.
namun 2,3 hari ini aku rancak bermimpi.

aku bermimpi.
aku entah di mana.melihat ke sini dan sana.
tiba-tiba ada yang ku kenal muncul.
sangat kenal ku akan dia.dia menarik tgn kwn nya.
lalu ke arah ku.aku pn tersenyum dalam mimpi ku.
namun dia seperti tidak melihat ku.
dan aku terpaksa ke tepi kerana dia ingin berlalu.

adakah mimpi itu mainan tidur?

aku pernah bermimpi.
aku berjalan ke dapur rumah lama ku.
tiba2 muncul seorang gadis tidak berleher.
aku terkejut dan menjerit.
abg ku tiba dan cuba berbuat sesuatu.
namun tidak mampu.lalu ku terjaga.
takut akan hantu tidak berleher hingga tamat sekolah rendah

itu harap ku mainan tidur

aku pernah bermimpi.
dan bermimpi.
dan apabila ku berbuat sesuatu.
ku rasa seperti ku pernah lalui semua ini.
dejavu jika orang putih berkata.
bukan sekali namun boleh kata kerap.
kadang2 bukan nak percaya
tapi mimpi bagai bagiku satu petanda.

adakah itu mainan tidur?

aku pernah bermimpi
keputusan upu ku.
aku menerima panggilan
daripada pihak upu.
memastikan jurusan yang ku mohon.
ku bertanya apa jurusan itu?
dan dia mengatakan tomyam.
benar.memang menakutkan ku.
mungkin petanda pilihan ke brapa itu lah yang ku dapat

dan itu menjadi realiti.

>.<

No comments:

Post a Comment